lilies of the valley

Den 11e juni 2008, en dag av flödande tårar.

Nu är det slut, över, avklarat. Idag har jag inget intresse av att skriva en bra text eller liknande, inte använda ovanliga ord eller så. Bara tacka, tacka alla underbara människor som blivit en del av min vardag under de senaste fyra åren.

Anna Löfgren,
den 15e september 2004 träffade jag min tvillingsjäl. jag vet att det låter töntigt men jag vet inte hur jag annars ska uttrycka mig. jag vet inte heller hur jag någonsin ska kunna vänja mig vid tanken att inte skratta med dig var dag.
Josefin Appelberg, du är min klippa i stormen mer behövs inte och kan inte beskrivas här.
Hanna Persson Brink, du är unik. du är dig själv och jag beundrar dig för det. du har lärt mig mycket om vad det betyder att vara stark.
Julia Wikner, vi kanske inte hade den perfekta starten tillsammans men tiden vi spenderat tillsammans har varit full av skratt.
Erika och Isabel Sund, ni är de två som med endast en kort kommentar kan få mig på bra humör. Er kommer jag alltid minnas som supertvillingarna.


Lovisa Frölander, min fralllis. det tar emot. jag tror de senaste timmarna talar för sig självt och hur mycket du gett mig. Tillsammans har vi kämpat  oss till perfektion. och med dig har jag upplevt så många fina stunder. Vi har utvecklat saker som bara du och jag förstår och anser vara roliga. trots att de alltid kommer att återupplevas så tar våra catwalks alla pris.


Och Tilda, Abre, Linn, Olivia x2, Kajsa m .fl. ni har alla betytt mer än ni kan ana <3

Ej att förgås, min underbara klass, 9.1. Aldrig kommer jag glömma den oslagbara grupp med unika personer vi växt oss till. Stunderna med er;  lektioner, raster,  aktiviteter utanför skolan. alla har de en plats i mitt hjärta, precis som ni.
Och humorn, den extrema humorn.  Jag kan inte låta bli att le när jag tänker tillbaka på de kommentarer som lagts.
Vår resa till göteborg var allt som kunde begäras, för jag värderar varje minut som jag upplever med just er.
Dallas, frallan, hurtig, larsson, nordin, mas, olivia, erika, isabel, jacke, andré, savis. ni är bäst.

Per-Åke Wickström har lett oss genom våra år och han skrev oss ett tal;

Tack Andreas för att du lärt mig hur viktig en ursäkt kan vara.  
Tack Lovisa för att du lärt mig hur surriga tjejer kan vara på handledartiden.
Tack Malin för att du lärt mig hur viktigt det är med sömn.
Tack Kalle för att du lärt mig hur böcker och annat snabbt kan försvinna.
Tack Daniel för att du lärt mig hur man ska organisera ett Tema.
Tack Johan M för att du lärt mig hur viktig handledartiden är.
Tack Johan N för att du lärt mig hur man ska hata Timrå IK.
Tack Axel för att du lärt mig hur man ska få andra att hämta mat till en.
Tack Olivia för att du lärt mig hur en moped ska köras.
Tack Erika för att du lärt mig hur ett elevråd inte jobbar.
Tack Isabel för att du lärt mig hur en servitris jobbar.
Tack Jacke för att du lärt mig vad ordet "Jobbigt!" betyder.
Tack André för att du lärt mig att man inte kan prata med tandställning i munnen.
Tack från en handledare med dåligt minne, men som aldrig kommer glömma hur unika nu är. Tack.

kanske verkar det inte mycket för er. Internt på hög nivå, ännu ett bevis på hur nära vi kommit. Vi fick också ett veckoschema för vårt kommande sommarlov där påwen inkluderat allt vi tycker om. Jag kommer sakna er alla, alla ni som just lämnat mimerskolan för alltid. 9.1 - 9.4.  Trots att vi såklart kommer ses så kommer det aldrig bli samma sak.


Kommentarer
Postat av: Isabel

åh malin! du är bäst, men du får mig att gråta igen ju!!!!!!!!:(

2008-06-12 @ 15:35:49
Postat av: viktoria

alltså malin! jag blir tårögd när jag läser detta. för det fanns inget värre än att sluta nian och lämna alla underbara människor man lärt känna där! usch och fy, men nu tycker jag att du ska blicka framåt mot gymnasiet och korridorerna med mig igen! love you niggah friend <3

2008-06-15 @ 23:24:55
URL: http://vhornlund.blogg.se/
Postat av: erika

såg detta nu ett år efter..trög jag är, ännu. Men jag kan inte låta bli att le även fast jag har klump i halsen. Aldrig kommer jag glömma dig och hur kul vi har haft det, varje dag i dom här åren. Tack! :)

2009-07-24 @ 13:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0