lilies of the valley

I vanlig ordning satt jag och filosofierade på mitt fordon, den här gången på väg hem från yttligare ett besök på Northbike. Min längtan efter sommarn var för stunden starkare än någonsin, men de dilemman var tjej ställs inför varje sommar dök upp ett efter ett och min längtan övergick till frustration lika fort som det gick för killen i verkstaden att fixa säkringen.
   Dilemma numero uno, den klassiska "beach"- konfrontationen. Nu ska kläderna av, this is the time att lysa upp tillvaron med den ännu inte solvana, bleka huden. Någon som vet vart man kan få tag i sololja?!
   Dilemma numero dos, den rasande ekonomin. Under sommaren existerar inte längre alternativet att sitta hemma och kolla på film en kväll. Istället är det aktiviteter, aktiviteter och några fler aktiviteter. Det är inte en kompis utan det är alla på en gång! Dock har ju även detta ett pris, alltid finns det en utgift. Ibland av en större summa ibland av en mildare. Det räcker helt enkelt inte till.
   Dilemma numero tres, kanske smärre ovanligare än de två förstnämnda. Kanske också något endast en så förvirrad tonåring som jag själv kunnat se som problematik. Under de senaste veckorna har niondeklassare på mimerskolan upplevt ren stress. och press. Äntligen är det nu över, men vad återstår? jo, en strålande sol. Låter perfekt, om det inte hade varit så att jag helt enkelt inte har tålamodet att återigen ge mig ut i solen och glassa lite. Istället känner jag mig rastlös, jag tänker tanken "jaha, ikväll då?" jag vill ha planer!! Ska bli intressant och se hur det blir nu under senare delar av lovet, då jag kommer stå ansikte mot ansikte med detta problem än en gång.

Kommentarer
Postat av: Daddy Cool

Kul att läsa, skriv mer!

2008-06-09 @ 09:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0