lilies of the valley

Cafémys med bruds idag på Barista, gud jag gillar det stället asså. Tog en isande Frappista med chokladflavör. yum yum. Vi hade det askalas och det var trevligt att prata ikapp. Efter att Tilda, Bööl och Hanna hade lämnat oss så lång jag och Lovisa kvar och bara njöt av sällskapet. Haha! Vad roligt det är att kunna säga "Låg kvar" x)


Det blev en helt vanlig dag i skolan och redan nu känns det om att miljön börjar kännas bekant och mer trivsam. Klassen umgås dessutom mer och mer vilket jag anser vara kanonbra med tanke på hur kort tid vi känt varandra. En annan sak som jag tycker är bra med gymnasiet är att det är sån extrem variaton av kompisar, Alla är på samma ställe så man behöver inte längre lida av abstinens, haha konstigt ordval men ni förstår ju.  Det passar ju mig skitbra eftersom jag är en sån som lever på mina vennör.


Allvetaren; Sexdämpare - Lustdödare. Frukostfavoriten corn flakes lanserades från början som ett sexdämpande preparat. Mannen bakom driftbromsen var John Harvey Kellog, företåndare vid amerikanska Battle Creek Saniterium, även kallat San. Han sökte efter ett preparat, som kunde ta bort eller hämma patienternas sexuella lust.
20 år höll han på att experimentera och testa olika blandningar på råg och majs, och 1898 var han nöjd med resultatet. Produkten vidareutvecklades av Johns bror Will Keith. Han tillsatte bland annat socker, och vips (!) förvandlades sexdämparen till populär frukostflinga. Numera hävdas der till och med att Wills flingor ökar apriten för sex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0